Comments Off

Polskie Linie Lotnicze LOTMające problemy finansowe Polskie Linie Lotnicze LOT intensywnie pracują nad tym, by poprawić swoje wyniki. Nie tak dawno przewoźnik poinformował o wprowadzeniu systemu rezerwacji, kupowaniu biletów lotniczych i planowaniu własnej podróży. Udostępnił również za pośrednictwem aplikacji na smartfony i tablety informacje czy rejs jest odwołany bądź opóźniony, jak też przekazuje na te urządzenia wiadomości dotyczące wszystkich promocji LOT-u. Szukając oszczędności zmuszona została do zastąpienia od 1 sierpnia bezpłatnych posiłków średniej jakości lepszymi, ale za to płatnymi. Przewoźnik jak na razie akceptuje na pokładach płatności jedynie kartą kredytową. Ponieważ wielu pasażerów skarży się na taką formę, LOT będzie akceptował na pokładzie swoich samolotów również płatności gotówkowe.

Samoloty Marzeń

16 stycznia uziemione zostały przez władze lotnicze Europy, Afryki, Stanów Zjednoczonych oraz Japonii samoloty typu Boeing, wśród których były również maszyny LOT-u. Przez trzy miesiące uziemienia polskich dreamlinerów, przewoźnik stracił ok. stu milionów złotych. Trwają aktualnie negocjacje z Boeingiem w sprawie poniesionych strat, które prezes LOT-u ma nadzieję zamknąć do końca roku. Jeśli się strony dogadają w sprawie odszkodowania to jest szansa, że odzyskane pieniądze znacznie poprawią tegoroczny wynik przewoźnika.

Tegoroczne straty

W 2013r. LOT nie tylko z powodu uziemionych samolotów poniósł straty, chociaż w porównaniu z założeniami budżetowymi, według danych przewoźnika poprawił on swoje wyniki o 29 mln złotych w pierwszym półroczu. Przysłużyły się mu do tego niższe ceny paliwa i większa frekwencja pasażerów. Mimo, że linie lotnicze LOT odnotowały przez pierwsze sześć miesięcy sięgające 159 mln złotych straty, przewoźnik jednak założył sobie zakończyć ten rok ze stratą 132 mln złotych, a nie tak jak przewidywał w przesłanych w końcu czerwca do Komisji Europejskiej dokumentach 142 mln złotych.

Arabski lot

Coraz głośniej mówi się w branży o negocjacjach między PLL LOT a liniami lotniczymi Etihad z Abu Zabi. Ministerstwo Skarbu Państwa na poważnie rozważa inwestora spoza Unii Europejskiej, warunkiem jest jednak zachowanie statusu PLL LOT jako linii z Unii. Jakiekolwiek konkrety w sprawie LOT-u i Etihadu ujrzą światło dzienne dopiero wtedy, gdy Komisja Europejska wyda dotyczącą pomocy dla LOT-u decyzję. Etihad ma udziały u europejskich przewoźników, w Air Berlin w Aer Lingus, Air Serbia i przymierza się także do przejęcia pakietu akcji we włoskiej Alitalii, z którą to linią Etihad podpisał umowę o wspólnych rezerwacjach. Przewoźnik z Abu Zabi przejmowanie, udziałów innych jest zainteresowany z chęci rozszerzenia centrum przesiadkowego w Abu Zabi. Podobne, tylko zaawansowane programy mają linie lotnicze Emirates i Qatar Airways. Polityką ich jest przyciąganie pasażerów komfortowymi warunkami przelotu, łatwymi przesiadkami i możliwością zrobienia zakupów w strefie wolnocłowej.

Szukaj podobnych stron w: Katalog Stron Seo

 

Comments are closed.